Tuesday, April 10, 2007

Karibisk kyckling

Även vuxna fick påskägg hos oss i påsk. I mitt ägg låg bland annat en fin liten kryddpåse:

Jag testar idag. I ugnen ligger några kycklinglårfiléer som har legat och mojsat med kryddblandningen i några timmar i kylen. De har sedan fått olivolja, lite citron och en skvätt rom på sig. Man har väl sett Pirates of the Caribbean. And a bottle of rhum. Till detta kokas qinoua. Återkommer med hur det smakar!

Uppdatering: det blev väldigt gott. Smakade lite jordigt. Undrar vad det kom från. Jord var inte en av ingredienserna i kryddblandningen. Rommen kändes inte så mycket i smaken och citronen hade jag också kunnat vara lite generösare med. Ska testa med fläskfilé nästa gång tror jag. Även om den heter calypso chicken.

3 comments:

Carolina said...

Vad bra att det blev gott! Kryddblandningen hade kanske möglat lite, mögel kan ju smaka jordaktigt?

Linda said...

Nej, säg inte så......... jag vill inte äta mögel. Förutom på ostar då.

Anonymous said...

Jag skojade bara :)