Wednesday, March 28, 2007

Pannkakor med spenat och getost

Jag åt en sån fantastisk lunch idag. Jag hade planerat pannkakor, det gör jag ibland för att det är rätt snabb och billig mat, man kan bara slänga på lite bär eller sylt. Men idag hade jag både getost och spenat hemma och då blev det en galette fast på vanlig pannkaka.

Pannkakor för en person:
Vispa ett ägg med en dl mjölk. Häll i lite salt, vispa ner en dryg halvdeciliter vetemjöl och ytterligare 1/4-1/2 dl mjölk. Stek med rikligt med smör i stekpannan.

Nu lagade jag stora pannkakor av den här smeten så det blev bara två plus en liten till dessert. Efter att ha vänt pannkakan la jag på spenat och getost, hade på lite svartpeppar och ringlade över lite honung. Det var riktigt, riktigt gott!

2 comments:

Nässelblom och choklad said...

Getost och spenat - mums!

Linda said...

Visst är det gott! Och så härligt att "bara råka ha hemma..."