Wednesday, April 25, 2007

Tortellini med smör och salvia, och carpaccio

Söndagslunchen inkluderade både primo och secundo, och efter det var jag för mätt för något annat än en cappuccino. Som första rätt (primo) tog jag en italiensk klassiker och en av mina favoriter: Tortellini med smör och salvia. Så enkelt, så gott och så totalt onyttigt. Det är lätt att göra, koka bara tortellini (av god kvalitet, hemgjord är inte fel) och blanda med smält smör smaksatt med rejält med färsk salvia. Rikligt med färskriven parmesan på det så är det färdigt. Som andra rätt (secundo) tog jag carpaccio. Det har jag redan lagt ut ett recept på här, men just den här carpaccion serverades med mängder av ruccola och lite pressad citron utöver olivolja och parmesan. God var den i alla fall, och vacker.


3 comments:

Linda said...

mycket vacker!

Anonymous said...

Håller med om att tortellini+smör+salvia är fantastiskt gott i all sin enkelhet!

Linda said...

Carolina, carpaccio är inte jättevegetariskt. Kanske ska byta label?